niedziela, 26 lutego 2023

Muzyka - wsparcie osób w depresji - 19 II 2023

 




W tym roku kolejny raz braliśmy udział w ogólnopolskiej akcji chóralistyki polskiej i portalu CHÓRTOWNIA - Muzyka , wsparcie osób w depresji. Ta wspaniała akcja ma miejsce co roku w Polsce w nawiązaniu do 23 lutego kiedy to cały świat obchodzi Międzynarodowy Dzień Walki z Depresją. Tym razem nasz chór wystąpił w kościele NMPKP w Żninie. Po mszy odbył się koncert, który otworzył Piotr czytając list przewodni całej akcji. Dowiedzieliśmy się z niego bardzo dużo o tej podstępnej chorobie. Koncert składał się z kilku naszych "przebojowych" utworów, nie zabrakło też wzruszającego wiersza Wisławy Szymborskiej Nic dwa razy się nie zdarza.


Nic dwa razy się nie zda­rza 

i nie zda­rzy. Z tej przy­czy­ny

zro­dzi­li­śmy się bez wpra­wy 

i po­mrze­my bez ru­ty­ny.


Choć­by­śmy ucznia­mi byli 

naj­tęp­szy­mi w szko­le świa­ta, 

nie bę­dzie­my re­pe­to­wać

żad­nej zimy ani lata.


Żaden dzień się nie po­wtó­rzy,

nie ma dwóch po­dob­nych nocy,

dwóch tych sa­mych po­ca­łun­ków,

dwóch jed­na­kich spoj­rzeń w oczy.

Wczo­raj, kie­dy two­je imię
ktoś wy­mó­wił przy mnie gło­śno,
tak mi było, jak­by róża
przez otwar­te wpa­dła okno.

Dziś, kie­dy je­ste­śmy ra­zem,
od­wró­ci­łam twarz ku ścia­nie.
Róża? Jak wy­glą­da róża?
Czy to kwiat? A może ka­mień?

Cze­mu ty się, zła go­dzi­no,
z nie­po­trzeb­nym mie­szasz lę­kiem?
Je­steś - a więc mu­sisz mi­nąć.
Mi­niesz - a więc to jest pięk­ne.

Wczo­raj, kie­dy two­je imię
ktoś wy­mó­wił przy mnie gło­śno,
tak mi było, jak­by róża
przez otwar­te wpa­dła okno.
..

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz